fredag 30 januari 2009

fredagsmys!

Idag på fm åkte jag och barnen och badade i den nya fräscha simhallen, det var första gången för Emil men gud vad han älskade det!!!! Jennifer tränade hårt på att simma och det gick ganska bra faktiskt!!
En sak så jag tyckte var lite konstig eller för de flesta andra helt normalt men inte för mig var att de inte hade någon potta på toaletten...Jag frågade i receptionen om detta och hon i kassan log lite drygt och menade på att man får använda toaletten... Sen är det kanske inte jätte många som har små (nio månader) barn som kissar ännu men Emil fixade att kissa på toaletten också, duktiga lillkillen!!!
har tänkt på det ofta även inom jobbet att fler och fler föräldar låter barnen ha blöjor till högt upp i åldren, undrar bara varför???? Det är ju såå smidigt att intruducera pottan när barnet är litet och få det till en vanesak så man slipper bråka om detta senare samt snacka om hur mkt pengar man spar på att inte köpa blöjor, ja även miljön med om man nu ska se det hela...

Sedan åt vi mat i resturangen och mös...
snart kommer Bubben hem och jag längtar jätte mycket efter honom, han hade haft alla rätt på dagens tenta!!Är såå stolt!!!

1 kommentar:

  1. Ja, jag förstår inte varför många tycker synd om barnen för att vi introducerade potta tidigt. Om de visste hur kul vi har! Jag kommer ihåg hur jag och Lovis hade en riktig mys- eller lekstund där på pottan. Och som jag alltid säger när folk fnyser och säger att de vill vänta tills barnet självt är redo: "Barnet är redo, men har inte talet att kunna berätta det. Däremot kommunicerar barnet på en massa andra sätt, men vi vuxna förstår bara talet."

    SvaraRadera