torsdag 19 februari 2009

funderar kring det dom pratade om i TV om abort

Om jag fattade innehållet rätt så handlade det om en kvinna som två gånger hade gjort abort efter ultraljud för att hon väntade en flicka, Vad jag inte kan förstå är att man får väl inte göra abort efter ett visst antal veckor, typ 12-13, för där efter skall särkilda och allvarliga skäl vara avgjorande för en abort.
Hur kunde denna kvinna få igenom det två gånger eller var detta efter ett väldigt tidigt ultra, men då kommer vi till frågan- Fostrets kön kan inte bestämmas med 100procent säkerhet förrän efter v.17 tidigast om BM är riktigt duktig. Fick hon veta könet i ett tidigt skede kunde detta inte vara helt säker anser jag!!!
Vet om en närstående som fick veta att hon skulle väntade en flicka och detta var i ultra vecka20+ men vid födseln kom det ut en vacker pojk!!!
Jag tycker att det är bra om man får veta könet om så önskas men det skall inte framgå i ett tidigt ultra samt att personalen måste veta vad de gör!!!
Min första gravidet fick vi veta att vi väntade en flicka men den undersökningen gjorde av en professon samt i vecka 27, och denna information fick vi enbart för att jag hade en riskgravidet och vi ville ska band med vårt barn redan i magen om bebiseb inte skulle överleva. medans min andra graviditet ville vi inte veta då graviditetn var normal.
Hmmm... Så jag anser att man inte ska få veta något om så inte några problem uppstår samt inte heller i för tidigt skede samt av en riktigt kunnig BM.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar